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2011 - LES MUSICIENS DE BREME

6/FEV/2011
SION, Théâtre de Valère
17h00


autres représentations:
08/FEV/2011, 14h00, Théâtre de l'Heure Bleue, La Chaux-de-Fonds (scolaire)

09/FEV/2011, 10h30, Théâtre de l'Heure Bleue, La Chaux-de-Fonds (scolaire)

10/FEV/2011, 19h00, Théâtre de l'Heure Bleue, La Chaux-de-Fonds

La représentation du 10 FEV 2011 à La Chaux-de-Fonds sera enregistrée par RSR Espace 2


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Dauer/durée: 50min
Les musiciens de Brême, UA/création

Opéra pour GRANDS ET PETITS
Chanté en français
Livret d’après un conte de Grimm «Les Musiciens de la fanfare de Brême»
création en présence du compositeur

Musique et livret:
De-Qing WEN (Suisse/Chine)

Distribution:

L'âne - Lisandro Abadie (basse)
Le chien - Claudio Danuser (baryton)
Le chat - Jeannine Hirzel (soprano)
Le coq - Javier Hagen (ténor)
Le brigand - Robert Koller (baryton)

Mise en scène:
Wolfgang Beuschel

Chef d’orchestre:
François Cattin
NEC Nouvel Ensemble Contemporain, La Chaux-de-Fonds

Co-production du NEC et le forum : : wallis
en collaboration avec le Théâtre Populaire Romand

le Théâtre L'Heure Bleue La Chaux-de-Fonds et
le Théâtre de Valère Sion

Sponsoring Bühnenmaterial: Egolf Verpackungs AG


CHF 35.-/30.- (erm.), CHF 15.- (Studenten, Lehrlinge), Kinder bis 15 Jahre gratis
CHF 35.-/30.- (réd.), CHF 15.- (étudiants, apprentis), tarif spécial enfant: gratuit jusqu'à 15 ans
Reservationen/Reservations:
Théâtre de Valère Sion
Tel: 027 323 45 61
E-mail: info@theatredevalere.ch

PROGRAMME

WEN DE-QING (*1958), LES MUSICIENS DE BREME, 2011

Le compositeur sino-suisse Deqing Wen a approché le NEC pour réaliser la création de son opéra pour enfants Les Musiciens de Brême. Le NEC et le compositeur ont déjà collaboré à de nombreuses reprises. Cette sympathie mutuelle a naturellement débouché sur l’idée d’une collaboration pour la création d’un opéra destiné à un jeune public.
Et voici un opéra pour enfants, chanté en français, d’après un conte des frères Grimm, Les musiciens de Brême. C’est l’histoire d’un âne, dont le maître cherche à se débarrasser car il est devenu vieux et inutile, qui s’enfuit et décide d’aller à Brême pour devenir musicien de fanfare. Il entraîne sur sa route un chien, devenu trop vieux pour partir à la chasse, un chat, trop vieux pour chasser des souris, et aussi un coq, vieux lui aussi et juste bon pour la casserole. Une nuit, épuisés et affamés, les animaux s’arrêtent dans une forêt. Ils aperçoivent une lumière, s’en approchent et découvrent une cabane dans laquelle, attablés autour d’une table chargée de victuailles, mangent des brigands…
La suite sur scène, avec une basse (l’âne), deux barytons (le chien et le brigand), un mezzo-soprano (le chat), un ténor (le coq… évidemment?!), six musiciens et un chef d’orchestre du Nouvel Ensemble Contemporain NEC. On doit la musique et le livret au compositeur sino-suisse De-Qing Wen. L’action se tourne décidément vers le burlesque, la dérision. Une compréhension de l’histoire au premier degré peut faire rire les petits, mais une lecture différente et subjective de la narration touchera aussi les adultes, tant est que le ridicule des personnages peut s’appliquer à diverses situations de la vie. Mélange de burlesque et de dérision, cet opéra en deux actes fera rire autant les petits que les grands.

Je m’évade pour sauver ma peau.
Sur la route de Brême,
Je serai musicien. (Il prend son trombone)
Etre libre, vivre libre,
et qu’on me paie pour mon labeur.
Hi han !

PHOTOS & TEASERS


Wen De-Qing


Wolfgang Beuschel


Nouvel Ensemble Contemporain NEC


Jeannine Hirzel


Javier Hagen


Claudio Danuser


Robert Koller


Lisandro Abadie

BIOGRAPHIES

WEN DE-QING. Compositeur Sino-Suisse, Deqing Wen est né dans un petit village au sud de la Chine. Diplômé d'études supérieures de Musique de l'école Normale Supérieure du Fujian, il est, de 1984 à 1988, le compositeur attitré de l'ensemble Ningxia. Wen se perfectionne ensuite auprès de Jean Balissat au Conservatoire de Genève (Prix de composition 1993) et Gilbert Amy au Conservatoire de Lyon (France). La musique de Wen possède des traits typiquement chinois, mais traités d'une façon personnelle et avec une technique occidentale complexe. Profondément inspiré et influencé par la culture chinoise, particulièrement la philosophie, la peinture et la calligraphie. Il essaie de trouver pour chaque pièce un nouveau système adapté à ce qu'il veut exprimer. Sa démarche l'amène aussi parfois à utiliser des objets du quotidien (boîtes de conserves, bouteilles, verres, machine à vent, l'eau du robinet, papier...).
Plusieurs concerts portraits ont été donnés en Europe, aux Etats-Unis et en Chine. Son premier opéra "Le Pari" a été créeé avec grand succès au festival Amadeus de Genève, le 4 septembre 2003. Lauréat du prix du Conseil d'Etat de Genève, du Concours de Composition du Festival des musiques des Châteaux Neuchâtelois et du Prix Cultura de la fondation Kiwanis, boursier de Fondation Leenaards.
Il a exécuté de nombreuses commandes pour Pro Helvetia, le Festival Archipel, l'Ensemble Contrechamps, l'Association des Amis de la Musique, par le Festival de Witten en Allemagne à l'intention du Quatuor Arditti, par la Rodio-Espace 2 à l'intention d'Orchestre de la Suisse Romande et Taipei Chinese traditionnel orchestra de Taiwan etc.
Ces dernières années, Wen a donné plusieurs lectures et organisé des musiciens Suisse et Français pour jouer ou enseigner en Chine. Compositeur indépendant, il vit à Genève depuis 1991. Il était un Visiting Scholar de University Columbia de New York en 2006/2007. Actuellement il est professeur d'analyse et performance de musique contemporaine au Conservatoire de Shanghai.

LE NOUVEL ENSEMBLE CONTEMPORAIN NEC a été créé en 1995 à La Chaux-de-Fonds. Il est actuellement constitué d’une vingtaine de musiciens titulaires professionnels venus de toute la Suisse, tous curieux, idéalistes, passionnés et bardés des plus hautes distinctions. Il veut donner à entendre les multiples facettes de la musique des 20 et 21eme siècles, favoriser l’éclosion de nouveaux talents en commandant régulièrement des créations, et lancer des passerelles entre différents modes d’expression. Dans notre pays, le NEC s’est fait entendre à Bâle, Berne, Zürich, Saint-Gall, Schaffhouse, Winterthour, Genève, Lausanne, Bienne, Neuchâtel et La Chaux-de-Fonds. Il est présent sur la scène internationale par sa participation à plusieurs festivals, notamment en France et en Chine à trois reprises. Il a été l’hôte régulier du Festival des Jardins Musicaux et de la Schubertiade d’Espace 2. Le NEC est fréquemment enregistré et diffusé sur les ondes de la Radio Suisse Romande, Espace 2, la radio suisse-alémanique DRS 2, de France Musique et des chaînes culturelles allemandes. Le chef titulaire Pierre-Alain Monot partage régulièrement son pupitre avec des invités, tels que Pierre Bartholomée, Jürg Wyttenbach, Heinrich Schiff ou d’autres. Des solistes de premier plan ont aussi marqués les concerts du NEC par leur passage : Maria Riccarda Wesseling, Philippe Huttenlocher, Donatienne Michel-Dansac, Kornelia Bruggmann, Brigitte Hool, Daniel Gloger, Patrick Demenga, Otto Katzameier, Fabio Di Casola …pour ne citer qu’eux. Le NEC a enregistré un CD chez Claves , Wien 1900, avec un programme post-romantique dédié à des Lieder de Schönberg, Berg, Zemlinski et Mahler avec Maria Riccarda Wesseling. Sous le label Musiques Suisses-Grammont sont déjà parus 3 opus, avec des œuvres de Mela Meierhans, Wen De-Quing, Georges Aperghis, Eric Gaudibert, Rudolf Kelterborn et John Menoud.

WOLFGANG BEUSCHEL, mise en scène. 1954 in Nürnberg geboren, studierte Wolfgang Beuschel an der Staatlichen Hochschule für Musik Heidelberg-Mannheim Schulmusik und an der Universität Heidelberg Germanistik. Seine Karriere als Schauspieler begann 1985 am Stadttheater Pforzheim. Nach Engagements in Aachen, Basel, Konstanz, Luzern, an der Oper in Zürich und dem Deutschen Schauspielhaus in Hamburg arbeitet er als Rezitator, Schauspieler, Regisseur und Coach. Er ist künstlerischer Leiter eines Weiterbildungsprojekts für Schauspieler in Zürich und unterrichtet Auftrittskompetenz an der ZHAW im Institut für angewandte Medienwissenschaft. Als Rezitator ist er in den letzen Jahren an Liederabenden mit Ruth Ziesak, Regina Jakobi, Hanno Müller-Brachmann, Martin Bruss, Christian Hilz und den Pianisten Simone Keller, Katja Bouscarrut, Peter Bordfeldt, Ulrich Eisenlohr und Walter Prossnitz aufgetreten. Als Schauspieler spielte er in Klettes Aachener Shakespearezyklus den Polonius in „Hamlet“ und den Ringer Charles in „Wie es euch gefällt“, bei Markus Bothe den Puk im „Sommernachtstraum“, bei Swetlana Schönfeld den Shlomo Herzl in „Mein Kampf“. In Zürich war er in den 90er Jahren Albrecht Hirches Woyzeck. Ausserdem hat er den Amadeus von Peter Shaffer, Ella von Achternbusch und den Kontrabass von Patrick Süsskind gespielt. Am Opernhaus Zürich spielte er den Komponisten Franz Schubert in Claus Guths „Fierrabras“ Inszenierung und in Hamburg am Schauspielhaus Basta in Tintenherz von Cornelia Funke. Seine Regiearbeiten: „Robinson Crusoe“ und „Leonce und Lena“ fürs junge Theater Basel, -- „Diener zweier Herrn“ fürs Schlosstheater Celle, -- „Die siebte Nacht“ fürs Vaudeville Theater Zürich, -- „Kikerikiste“ und „Linie 1“ fürs Stadttheater St.Gallen, -- „Den Barbier für junge Leute“ für den Migrosgenossenschaftsbund Zürich -- „Messias“ fürs Theater Aachen. -- „Wählen Sie“ für Kuckuck und Swissandfamous Produktions. „Herr Rorschach“ Uraufführung von Iris Blum/Severin Perrig - Psychiatrie Herisau. -- Szenische Chorprojekte: „Mr.Sandmann“ mit dem Jungen Kammerchor Tritonus. -- „Puisque tout passe“ mit dem Atelier Voix d’Alsace. -- Mit den „theatermachern“ im Kulturmarkt in Zürich inszenierte er 2004 „Top Dogs“ von Urs Widmer, 2005 -- „Dirty Dishes“ von Nick Whitby und 2006 „Das Spiel vom Macbeth“ nach William Shakespeare, in der ersten deutschen Übersetzung von Christoph Martin Wieland. -- Bei EMI Classics ist Wolfgang Beuschel auf DVD als Schubert in Schuberts Fierrabras zu sehen (Regie Claus Guth, Opernhaus Zürich) Wolfgang Beuschel arbeitet als Konzeptor und Realisator für Projekte zu den Themen Kommunikation, darstellende Kunst und Neue Medien, er ist Coautor des Chorbuches „Chorissimo“ mit einem Schwerpunkt szenische Arbeit mit Chören, erschienen beim Carus Verlag.
JEANNINE HIRZEL, Mezzosopran. Die Schweizer Mezzosopranistin erhielt ihre Ausbildung an der Musikhochschule Zürich (1998 Lehrdiplom bei Kathrin Graf und Daniel Fueter, 2001 Konzertdiplom „Liedduo“ bei Irwin Gage). Seit 2001 nimmt sie Privatunterricht bei ihrer Gesangslehrerin Carol Meyer in Frankfurt/Main. Sie erhielt verschiedene Stipendien und Auszeichnungen(Migros-Kulturprozent, Friedl-Wald-Stiftung Basel, Kiefer Hablitzel Stiftung 2000 und 2002, Erster Preis beim 1. Hilde Zadek Wettbewerb in Passau 1998, Kiwanis-Musikpreis für Liedduo). Jeannine Hirzel ist eine vielseitige Konzertsängerin und Darstellerin auf der Bühne. Sie sang bereits Liederabende bei den Musikfestwochen in Lugano, in der Reihe „Freunde des Liedes“ in Zürich mit dem Pianisten Edward Rushton und Mahlers „Das Lied von der Erde“ bei „Young artists in concert“ in Davos mit Heinz Holliger und dem Tenor Jonas Kaufmann. Engagements führten sie u.a. an das Operastudio Vlaanderen Gent/Belgien, Vlaamse Opera 2001/2002 (Bianca in Brittens „Rape Of Lucretia“), ans Theater Osnabrück und ans Hans-Otto-Theater Potsdam. Sie war Mitglied des Internationalen Opernstudios Zürich (Nancy / Mum - Britten „Albert Herring“ 2003). 2004 wirkte Jeannine Hirzel in Produktionen der Neuköllner Oper Berlin (Nancy – Arp/Bisowski: „Friendly Fire“) und der Kammeroper Schloss Rheinsberg (Zweite Dame- Mozart „Zauberflöte“) mit. „Le marteau sans maître“ von Pierre Boulez mit dem Nouvel Ensemble Contemporain, die bosnische Erstaufführung in Sarajevo von Schönbergs „Pierrot Lunaire“, eine CD-Aufnahme mit Liedern von Walter Courvoiser zusammen mit Edward Rushton und die 4. Mahler Sinfonie gehören zu den Höhenpunkten der letzten Jahre.
JAVIER HAGEN, tenor. Both tenor and countertenor, JAVIER HAGEN is one of the most surprising classical singers of his generation. With an exceptional 4 octave vocal range, he has premiered more than 150 oeuvres at the most prestigious European contemporary music festivals collaborating with some of the most distinguished 20th century composers such as Aribert Reimann, Mauricio Kagel, Pierre Mariétan, Peter Eötvös. Javier Hagen was born in Barcelona, Spain and raised between 6 languages in Valais, Switzerland and the Mediterranean. Vocal training as a tenor and countertenor under Roland Hermann, Alain Billard and Nicolai Gedda. Guest at festivals for contemporary music in Donaueschingen, Strasbourg, Karlsruhe, Zurich, Lucerne, Geneva, Prague, Bologna, Milan, Amsterdam, Paris, Avignon, Shanghai, Hong Kong, New York and Berlin. Numerous recordings for German, French, Czech and Swiss Radio and TV stations. Besides "standard" opera roles like Dardanus, Giulio Cesare, Zsupan and Pappacoda Javier Hagen premiered major roles in contemporary operas such as 'air à l'en verre' by Daniel Mouthon 1997, 'eismeer' by Christoph Schiller 2004, 'poem ohne held' by Regina Irman 2005, 'esther de racine' by Boris Yoffe 2006, 'The Madman's Diary'2009 by Guo Wenjing and 'Marienglas' 2010 by Beat Gysin. Prize winner of international new music competitions in 2001, 2004, 2008 in Basel, Lausanne and Düsseldorf. Together with Ulrike Mayer-Spohn, Hagen forms the duo UMS ´N JIP, which is dedicated to new musical settings for recorder, voice and electronics and yet one of the most active contemporary music ensembles worldwide.. Javier Hagen lives in Brig and Basel, he is also convoked as expert for experimental music theatre by the Hochschule der Künste Bern, Switzerland. 2007 nominated „Valaisan of the Year.“
LISANDRO ABADIE, bass, was born in Buenos Aires in 1974. He obtained his singing diplomas at the Schola Cantorum Basiliensis (with Evelyn Tubb) and at the Musikhochschule Luzern (with Peter Brechbühler). He was awardedthe Edwin Fischer Gedenkpreis in 2006 and the Finalist Prize at the Handel Singing Competition in 2008.He sang under the direction of William Christie (The Fairy Queen in Aix-en-Provence, Landi’s Sant’Alessio), Facundo Agudin (Don Giovanni, Die Zauberflöte, Le Nozze di Figaro, Fairy Queen, Johannespassion, Mozart and Fauré Requiem, Puccini’s Mass, Bach’s Magnificat), Hervé Niquet (Marais’ Sémélé in Montpellier, recorded on CD), Laurence Cummings (Theodora), Philippe Krüttli, Anthony Rooley (Hayes’ The Passions), Maurice Steger (Acis & Galatea), Paul Suits (Ritorno d'Ulisse in Patria), Václav Luks (La Resurrezione, Bach’s Passions), Jan Tomasz Adamus (Messiah), Joshua Rifkin (Bach cantatas), Jesper Christiensen (Scarlatti’s Agar e Ismaele), Laurent Gendre (recording of Monteverdi and Grandi), Daniela Dolci (Céphale et Procris, Santa Beatrice d’Este), John Duxbury and Chiara Banchini (Zelenka Lamentationes), Eduardo López Banzo, Jean-Claude Fasel (Brahms Requiem), Rüdiger Bohn, and many others.
He also performed staged versions of Bach’s Johannespassion (as Jesus), Caldara’s La Contesa de’Numi (at the Baroque Theatre of Ceský Krumlov), and new operas like Der schwarze Mozart by Andreas Pflüger, and Gramma by Sánchez Verdú. He has collaborated with ensembles like Les Arts Florissants and Mala Punica. He regularly performs with the pianist Paul Suits, and appears on numerous recordings. In 2009 he appears in Handel’s Theodora at the London Handel Festival conducted by Laurence Cummings, in concerts with Les Arts Florissants (dir. P.Agnew) and Collegium 1704 (V.Luks), he sings in Zulueta's Un Tango pour Monsieur Lautrec (F.Agudin) and Smetana’s Bartered Bride (D.Bostock) in Switzerland, as well as in the recording of Hayes’ The Passions with Anthony Rooley.
ROBERT KOLLER, bass-baritone, was born in Basel in 1973. After his diploma in composition and musical theory (Conservatory of Basle) he studied singing with Laszlo Polgar at the Conservatory of Zürich and received his concert diploma „with distinction“ and furthermore his solo diploma. In 2001 and 2002, he won the prize for solo singing awarded by the Migros Co-Operative Association and the Ernst Göhner foundation. Moreover, he won the“ORPHEUS-Concerts 2003” prize of Zurich. In concert and opera parts, he has sung the following among others: In 2002: Jesus in Bach's the Matthew Passion in the Tonhalle Zürich -- In July 2002: Premiere of Balz Trümpy's “Eis Erota” in the Pergamon Museum in Berlin -- In November 2003: Bass solo part in Mozart's Requiem conducted by Alois Koch in the KKL-Hall in Lucerne -- In 2004: King in Händel's opera “Siroe, re di Persia” in the Musikhalle in Hamburg and the Zellerbach Hall in Berkley (San Francisco), with the Venice Baroque Orchestra conducted by Andrea Marcon -- In 2004: Solorecitals (Mussorgskij's “Songs and Dances of Death” among others) at the International Festival “Sugrizimai” in Vilnius, Lithuania, and in the Villa Maraini in Rome -- In 2004: Bass solo in Sacred Music by Charpentier conducted by Jordi Savall with the Capella Reial de Catalunya at the Styriarte Festival in Graz and in France (in the Cathedral of Vézelay and the Festival of Ambronay among others) -- In 2004: The title role in H.-W. Henze's “El Cimarron” in the Teatro Colon in Buenos Aires, Argentina, in Santiago de Chile, and at the “32th International Cervantino Festival” Mexico (Teatro Principal Guanajuato) -- In April 2005: Bach Solocantata “Ich will den Kreuzstab gerne tragen” and Ernest Bloch “Avodath Hakodesh” for Baritone, choir and orchestra in the Casino concert hall of Basle -- In January/February 2006: The Death in Victor Ullmann's “The Emperor of Atlantis” at Lyon, Grenoble, Chambéry and Annecy -- In May 2006: Solorecital at the International Festival “Società del Quartetto di Milano”; -- In September 2006: Baritone solo part in the premiere for baritone and cello solo by H.U. Lehmann at the Lucerne Festival with Walter Grimmer, Cello and the Lucerne Festival Strings conducted by Achim Fiedler -- In 2007: Title roles in the operas „Heliogabalus“ und „Egg Musher“ during the summer concerts of the Audi Forums in Ingoldstadt (Germany); In the big Hall of the National Philharmonie of Ukraine in Kiev he sang the baritone solo part in Constantin Regamey's „Visions du Prophète Daniel“ . -- In 2008: Title roles in several opera productions at the International Orpheus Festival in Fresno, California and at the Festival of Cracovia (Poland); He was then invited for a solo-performance at the ART BASEL (Galleria Stampa, Professionals Day). -- In June he sang a scenical solo-recital at the Munich Philharmony am Gasteig (Coproduktion of Gasteig and BMW). -- In September 2009 he performs the song cycle "A Valediction" for Baritone solo with the Orchestre de Chambre de Lausanne
CLAUDIO DANUSER, baritone, born into a Grisonian family in Basel and raised in Berne and Calcutta, studied musicology and school music II (diploma HLA 1985) at the University of Berne (professor Kunze), singing at the conservatory in Lausanne (teacher's diploma under the tutelage of Juliette Bise 1984) and then in Italy (opera class Conservatorio di Pescara, Italian singing diploma 1986). He made his opera-singing debut in the summer of 1996 with Bizet's 'Don Procopio' at the Montepulciano Festival (recorded by Bongiovanni, Bologna). He was a member of the International Opera Studio at the Zurich Opera House during the season 1987/88. He has since performed as a guest at the opera houses and city theatres of Genoa, Nantes, Geneva, Zurich, Berne and Biel, and at such festivals as 'Zürcher Junifestwochen', Avenches Opera Festival, Menuhin Festival/Alpengala Gstaad, Bad Hersfeld Opera Festival, Riva del Garda and Macerata. In addition he toured England, Germany and numerous Eastern European countries and Israel with the Viennese Opera Theatre and the Opera Factory Zurich. Included in the major opera rolls he has personified upon the stage are Don Giovanni (Mozart), Don Quichotte (Massenet), Nabucco (Verdi), Ford in Verdi's 'Falstaff' and the four baritone roles in Offenbach's 'Hoffmanns Erzählungen'. Besides his love of Italian and French opera Claudio Danuser also engages himself enthusiastically with the musical works of our time and has, until present, world premiered seven works including the Rhaeto-Romanic opera 'Il semiader' from G.A. Derungs (Chur 1996), Rudolf Kelterborn's Oper 'Julia' (Zurich 1991) and the jazz/classic opera 'William Turner in Uri' from the English bandleader Mike Westbrook (Festival Alpentöne/Theaterspektakel Zürich 2003, recorded for television by SF DRS). In 1989 he sang György Kurtàg's 'Pilinsky-Lieder' under the direction of the composer at the Barbican Center in London and Aribert Reimann's 'Michelangelo-Monologe' under the direction of the composer at the Davos Festival in 1992. In 1997 he was cast by Zurich Opera House for the baritone role of Ligeti's mimodrama 'Aventures/Nouvelles Aventures', choreographed by Heinz Spoerli. Claudio Danuser also performed often as a concert singer including in Bach's Mass in H-Minor under the direction of Yehudi Menuhin in Lille (France), Mozart's Requiem in the Parisian Notre Dame and as a soloist with the St. Petersberg Symphony in Brahms' 'Deutsche Requiem'. He has performed for diverse CD and Radio recordings in Italy (RAI), France and Switzerland (DRS). Claudio Danuser was engaged by Berne City Theatre during the seasons from 1998 until 2003 where he sang the roles of Albert in Massenet's 'Werther' and the falcon in Johann Strauss' 'Die Fledermaus'. He additionally performed as a guest and for the first time in 2000 in the USA (Honolulu/Hawaii), and in August 2001 for the first time with Nello Santi in a series of Verdi gala concerts at, amongst other places, the Tonhalle in Zurich. Moralez in 'Fernand Cortez' from Spontini in Paris (Invalidendom). 2002: Canada debut with the Calgary Philharmonic Orchestra, Gossec's 'Le Triomphe de la République' at RSI in Lugano. Special emphasis in the repertoire of Claudio Danuser is given to a four-language lieder recital with works by Swiss composers from all language areas which he has performed as a guest in Honolulu, South Africa, Berlin/Brandenburg, in Mongolia and in China and Japan (2005). In the summer of 2002 Danuser founded the ensemble ILS TRAIS BARITONS GRISCHUNS together with two Grisonian baritone friends Gion Jäger and Claudio Simonet (accompanied on the piano by Risch Biert), which is predominantly occupied with the lieder collection of Grison (mostly Rhaeto-Romanic and Grison-Italian). Claudio Danuser is also active in the fields of musicology and publishing and supervises the 'Musiques Suisses' CD label of the Migros Cultural Foundation, which specializes in music from Switzerland.

IMPRESSIONS (REPETITIONS)

LIENS

>> http://fr.wikipedia.org/wiki/Jacob_et_Wilhelm_Grimm

>> http://fr.wikipedia.org/wiki/Les_Musiciens_de_Brème

>> Wen De-Qing
>> Nouvel Ensemble Contemporain NEC
>> Wolfgang Beuschel

>> Javier Hagen

>> Lisandro Abadie

>> Claudio Danuser
>> Robert Koller

PHOTOS:
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